Daft Punk Wiki
Advertisement

Discovery to drugi album studyjny zespołu Daft Punk. Wydany został 12 marca 2001 roku przez wytwórnię Virgin Records. Zawiera 14 utworów o łącznej długość 60 minut i 50 sekund. Z albumu wydano 6 singli: One More Time, Aerodynamic, Digital Love, Harder, Better, Faster, Stronger, Face to Face oraz Something About Us. Odbiór albumu był w większości pozytywny.

Produkcja[]

Nagrania piosenek do albumu Discovery zaczęły się wiosną 1998 roku i odbywały się w Daft House w Paryżu. Trwały one ponad dwa lata. Pierwszą piosenką stworzoną podczas nagrań była "One More Time", która otwiera album. Została ukończona już w 1998, ale premiera singla miała miejsce dopiero 2 lata później.

W nagraniach uczestniczyli Romanthony, Todd Edwards i DJ Sneak.

Lista piosenek[]

  1. One More Time - 5:21
  2. Aerodynamic - 3:28
  3. Digital Love - 4:58
  4. Harder, Better, Faster, Stronger - 3:44
  5. Crescendolls - 3:32
  6. Nightvision - 1:44
  7. Superheroes - 3:58
  8. High Life - 3:22
  9. Something About Us - 3:51
  10. Voyager - 3:48
  11. Veridis Quo - 5:45
  12. Short Circuit - 3:27
  13. Face to Face - 4:00
  14. Too Long - 10:00

Interstella 5555[]

Główny artykuł: Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Początkowo, do kilku piosenek powstały animowane teledyski. Na ich podstawie, we współpracy Daft Punku z Leijim Matsumotą oraz Toei Animation, powstał aminowany film pełnometrażowy Interstella 5555. Film nie zawiera dialogów i ma jedynie kilka efektów dźwiękowych. Cały album Discovery stanowi dla filmu ścieżkę dźwiękową.

Ciekawostki[]

  • Do wczesnych egzemplarzy albumu dołączana była karta członkowska "Daft Club", na której znajdował się kod umożliwiający zalogowanie się na serwisie z muzyką zespołu. Zawartość serwisu została później wydana w albumie Daft Club. W "Daft Clubie" znajdował się takżę zapis koncertu z Daftendirektour, który wydany został jako album Alive 1997.
Advertisement