FANDOM

Homework
Homework-okładka
Okładka albumu
Album studyjny zespołu Daft Punk
Data wydania:

20 stycznia 1997

Nagrywany:

1993 – 1996
Daft House

Długość:

73:53

Wytwórnia:

Virgin Records

Producenci:

Thomas Bangalter, Guy–Manuel de Homem–Christo

Wydane single:

Da Funk, Around the World, Burnin', Revolution 909

Album po albumie
Następny:

Discovery

Homework to debiutancki album zespołu Daft Punk. Wydany został 20 stycznia 1997 roku przez wytwórnię Virgin Records. Zawiera 16 utworów o łącznej długości 73 minut i 53 sekund. Z albumu wydano 4 single: Da Funk, Around the World, Burnin' i Revolution 909.

Produkcja Edytuj

Utwory z albumu powstały spontanicznie i początkowo było planowane wydać je jako single. Thomas Bangalter stwierdził, że "początkowo miały być to po prostu single, jednak zrobiliśmy bardzo dużo utworów w ciągu pięciu miesięcy. Wtedy zorientowaliśmy się, że właśnie stworzyliśmy materiał na dobry album."

Pierwsze nagrania powstały już w 1993 roku. Zespół przedstawił swoje nagrania Stuartowi Macmillanowi, współwłaścicielowi Soma Quality Recording. Nagrania te ujrzały światło dzienne jako singiel pt. "The New Wave". Na nim m.in. znalazła się piosenka, która trafiła później do albumu – Alive.

Kolejnymi utworami były singiel "Da Funk" oraz piosenka Rollin' & Scratchin', która znalazła się na jego stronie B. Po zdobyciu popularności, grupa podpisała kontrakt z wytwórnią Virgin Records, która wydała album oraz późniejsze produkcje grupy. Wytwórnia ta wydała również ponownie singiel Da Funk, jednak w większym nakładzie. Kilka miesięcy przed premierą albumu, wytwórnia Soma wydała singiel "Indo Silver Club", podzielony na dwie części. Nie było jednak informacji o autorze utworu. Część druga była wersją z albumu.

Odbiór Edytuj

Odbiór albumu był pozytywny. Album wpłynął również na popularność gatunku French house, w szczególności piosenki Da Funk i Around the World, które przez wielu uważane są za klasykę gatunku z lat 90.

Album zyskał również dużą popularność: w ciągu kilkunastu miesięcy sprzedał się w nakładzie ponad 2 milionów egzemplarzy w ponad 35 krajach świata.

Lista piosenek Edytuj

  1. Daftendirekt – 2:44
  2. WDPK 83.7 FM – 0:28
  3. Revolution 909 – 5:26
  4. Da Funk – 5:28
  5. Phoenix – 4:55
  6. Fresh – 4:03
  7. Around the World – 7:08
  8. Rollin' & Scratchin' – 7:26
  9. Teachers – 2:52
  10. High Fidelity – 6:00
  11. Rock'n Roll – 7:32
  12. Oh Yeah – 2:00
  13. Burnin' – 6:53
  14. Indo Silver Club – 4:32
  15. Alive – 5:15
  16. Funk Ad – 0:50

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa albumu wzięła się stąd, że, jak wyjaśnił Bangalter, "nagrywaliśmy to w domu, szybko, spontanicznie, próbując robić fajne rzeczy".
  • Nazwa trasy koncertowej grupy, Daftendirektour, powstała z połączenia tytułu piosenki Daftendirekt oraz "tour" (pl. trasa).