Daft Punk Wiki
Advertisement

Revolution 909 to trzecia piosenka i czwarty sinigel wydany z albumu Homework. Wersja albumowa trwa 5 minut i 24 sekundy, a edycja radiowa - 3 minuty i 45 sekund. Do piosenki powstał również teledysk w reżyserii Romana Coppoli.

Opis[]

Revolution 909 jest piosenką instrumentalną. Piosenka jak i teledysk nawiązują do postawy francuskiego rządu wobec imprez "rave". Na początku piosenki słychać bowiem syreny policyjne a następnie nawoływania policjantów, by zgromadzeni zakończyli imprezę i rozeszli się do domów. Sytuacja ta zostaje przedstawiona również w teledysku.

Teledysk[]

Teledysk, w reżyserii Romana Coppoli, znany jest przede wszystkim ze względu na swoją zawartość - tematem przewodnim są pomidory, w tym sposób przyrządzenia sosu pomidorowego. Coppola wyjaśnił tematykę, mówiąc, że zawsze chciał zrobić film instruktażowy. Teledysk ten nazywany jest czasem przez niego "pomidorowym filmem".

Teledysk pojawia się w filmie D.A.F.T., do którego dołączony jest również komentarz audio reżysera. Ponadto pojawia się w egzemplarzach albumu Musique Vol. 1 zawierających płytę DVD.

Lista piosenek[]

12"[]

  1. "Revolution 909" (Original Mix) – 5:24
  2. "Revolution 909" (Roger & Junior's Revolutionary War Mix) – 8:55
  3. "Revolution 909" (A cappella) – 1:03

CD[]

  1. "Revolution 909" (Radio Edit) – 3:45
  2. "Revolution 909" (Roger Sanchez Remix) – 8:56
  3. "Revolution 909" (Revolution a cappella) – 1:03
  4. "Revolution 909" (Album Version) – 5:24

Filmy[]

Advertisement