FANDOM

"Robot Rock"
RobotRock-okładka
Singiel zespołu Daft Punk
Album:

Human After All

Numer ścieżki:

3

Kompozytorzy:

Thomas Bangalter, Guy-Manuel de Homem-Christo, Kae Williams

Długość:

4:47 (wersja albumowa),
3:06 (edycja radiowa)

Nagrywany:

wrzesień 2004

Data wydania:

11 kwietnia 2005

Wytwórnia:

Virgin Records

Producenci:

Daft Punk

Inne wydania:

Human After All: Remixes (remiks),
Alive 2007 (remiks)

Singiel po singlu
Poprzedni:

Something About Us

Następny:

Technologic

Piosenki z albumu Human After All
Poprzednia:

The Prime Time of Your Life

Następna:

Steam Machine

Piosenki z albumu Musique Vol. 1
Poprzednia:

Something About Us

Następna:

Technologic

Robot Rock to trzecia piosenka i pierwszy singiel zespołu Daft Punk z albumu Human After All. Wydana została 11 kwietnia 2005 roku. Wersja albumowa trwa 4 minuty i 47 sekund, zaś edycja radiowa - 3 minuty i 6 sekund.

Opis Edytuj

Utwór opiera się na samplu z piosenki "Release the Beast" zespołu Breakwater. Przez większość czasu trwania piosenki, robotycznym głosem wypowiadane jest wyrażenie "Rock. Robot Rock.".

Pojawiło się kilka remiksów piosenki, które zostały zawarte na płycie z singlem oraz albumie Human After All: Remixes, w tym jeden autorstwa zespołu - "Robot Rock (Maximum Overdrive)", który nie używa sampli z "Release the Beast" i jest bardziej powtarzalny.

Oryginalna wersja pojawiła się w albumie kompilacyjnym Musique Vol 1 1993-2005. Piosenka Robot Rock była także piosenką otwierającą podczas tras koncertowych Alive 2006 i Alive 2007, gdzie była zremiksowana razem z Oh Yeah.

Teledyski Edytuj

Teledysk do oryginalnej wersji przedstawia Thomasa Bangaltera i Guy-Manuela na scenie otoczonej światłami i telewizorami. Thomas gra na podwójnej gitarze, a Guy-Manuel na perkusji. Obaj przedstawiani są z różnych ujęć. Thomas porusza się po scenie.

Powstał również teledysk do remiksu "Robot Rock (Maximum Overdrive)". Przedstawia on również Thomasa i Guy-Manuela grających na instrumentach, jednak tym razem znajdują się oni na tle greenboksu, na którym pojawiają się ich odbicia. Teledysk ten jest czarno-biały.

Lista utworów Edytuj

CD Edytuj

  1. "Robot Rock" (edycja radiowa) – 3:06
  2. "Robot Rock" (Soulwax Remix) – 6:30
  3. "Robot Rock" (Maximum Overdrive) – 5:56
  4. "Robot Rock" (wersja albumowa) – 4:47

12" Edytuj

  1. "Robot Rock" (wersja albumowa)
  2. "Robot Rock" (Soulwax Remix)
  3. "Robot Rock" (Maximum Overdrive)
  4. "Rockapella"

Odbiór Edytuj

Recenzje na temat piosenki były mieszane. Krytykowano głównie powtarzalność utworu. Robot Rock pojawił się jednak na kilkunastu listach przebojów, jednak był głównie poniżej pierwszej dziesiątki.

Filmy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa remiksu "Robot Rock (Maximum Overdrive)" została zmieniona w Human After All: Remixes na "Robot Rock (Daft Punk Maximum Overdrive mix)".
  • Fragment piosenki pojawia się w filmie Iron Man 2.
  • Remiks piosenki o nazwie "We Will (Robot) Rock You" pojawia się w grze DJ Hero. Jest to miks piosenek Robot Rock oraz "We Will Rock You" zespołu Queen.

Zobacz też Edytuj